The Amalfy Coast, Italy

11:24 AM

אחח איטליה, מדינה שתמיד כיף לחזור אליה, יש בה משהו שלגמרי מייחד אותה משאר ערי אירופה, משהו אותנטי בניחוח אלגנטי אבל בצורה הכי לא מתאמצת שיש, השפה המדהימה שמתגלגלת על הלשון והאוכל הפשוט אבל עם זאת כל כך טעים. אז באיטליה הייתי כבר שבע פעמים, כולן היו עם המשפחה ואיך לא, גם הטיול הזה. למרות שהכרתי את איטליה מכל קצוותיה, האיזור בו שהינו הפעם היה מעט שונה במנטליות ובנוף מהאיזורים האחרים אליהם נחשפתי בפעמים הקודמות. עצם העובדה שזהו מחוז שצמוד לים כבר הופך אותו ליותר אטרקטיבי בעיני, תמיד אעדיף לטייל במקומות עם גישה לים, גם אם זו לא בהכרח העונה, מקור מים תמיד מקפיץ לי את החוויה. אז למען האמת היה לי קצת מוזר לטייל עם המשפחה לאחר שבעה חודשים בהם טיילתי לבד בדרום אמריקה, בהם כל יום קמתי והחלטתי בעצמי לאן אני לוקחת את רגלי, זו הייתה מנוחה טובה מצד אחד, אך מצד שני אני חושבת שאם הייתי יוצאת לבדי לאיזור הזה, הייתי רואה אותו בצורה קצת שונה. אז את הבית שלנו לאותו שבוע מיקמנו בנאפולי, עיר נמל אותנטית ומעט אפרורית, זו הייתה נקודת הכוכב שלנו, מה שאומר שמשם יצאנו לטיול בעיירות שכנות כל יום. למרות שנאפולי נחשבת לעיר שאין בה יותר מידי אטרקציות, מצאתי את עצמי נמשכת לכל אותן סמטאות שהכילו חנויות וינטאג' בערימות. לאחרונה יש לי חיבה עזה לבגדי וינטאג' וסלואו פאשן כך שבשבילי זה היה פשוט גם עדן. מזג האוויר בתקופה הזו (סוף ספטמבר) מושלם בעיני כיוון שיש שמש אך לא חם, יש אוויר נעים ואפס לחות באוויר (כן אני חושבת על השיער שלכן!). כמה מהשיטוטים בסמטאות הובילו אותנו למסעדת הפיצה הראשונה באיטליה, מיכאלה, שבעיני לא איכזבה בכלל אך היו כמה חילוקי דעות בשולחן. את היום השני בילינו בעיירת סורנטו הקסומה, שגם היא נמצאת ממש על הים, סמטאות צרות מלאות בחנויות מזכרות וחנויות בגדים יוקרתיות מקומיות, מסעדות בכל פינה ומאות תיירים.

Jumpsuit-Asos

את היום השלישי בילינו באתר ההיסטורי פומפיי כי בכל זאת צריך להקדיש קצת זמן לאטרקציות, למען האמת לא התחברתי יותר מידי, היה יפה לראות איך ההריסות נשמרו במשך כל כך הרבה שנים, היה נחמד להחשף למקום ענק בו התגוררו לפני מאות שנים אנשים שהיום החיים שלהם הם היסטוריה, אבל הצורה בה המקום מסודר וההמוניות פשוט לא עשו לי את זה. לאחר הסתובבות קצרה בעיר עצמה, ולאחר עצירה באחת המסעדות, איך אפשר שלא! חזרנו חזרה לאיזור נאפולי להמשך שיטוט בעיר.
Panys- Stradivarius \\ Top-Topshop \\ Jacket-Nastygal

הגיע הרגע שלשמו התכנסנו, היום הרביעי, ביום הרביעי נסענו לכיוון חופי אמלפי ופוזיטנו. בואו נדבר רגע על הדרך לשם, דרך לא בטוחה בשום צורה בעלת כבישים דו סיטריים ברוחב של כביש חד סטרי באמצע הר. יש לי מזל שאני לא מסוג האנשים שנלחצים בקלות אבל חשוב לי רק להכין אתכן מראש. לאחר מסע לא פשוט מלא בנופים יפיפיים, הגענו לחופי אמלפי הצבעוניים, לצערי מזג האוויר במקרה הזה לא היה לטובתינו, כיוון שאכן יש שמש כמו שציינתי אבל מעט קריר כדי לשכב על כסא ים צבעוני מול ההרים בפוזיטנו עם בגד ים. אז במקום זה, החלטנו לטייל בעיר עצמה בין החנויות והשווקים, הופתעתי לגלות הרבה תערוכות אמנות של אמנים בתחילת דרכם, לי לא יצא לראות אחת מקרוב אבל ממליצה מאוד ללכת!. לאחר ארוחה טובה באחת המסעדות עם נוף מושלם לחוף הים, עשינו את דרכינו חזרה למלון.

Skirt- The Naked Flaw

ביום החמישי והאחרון נסענו לאיזור סאלרנו, גם כן עיירת נמל בעלת חלק היסטורי וחלק יותר מודרני, היא לא שונה במראה משאר העיירות השכנות אך משהו באווירה בסאלרנו פשוט מיוחד, האנשים יותר מתורבתים לעומת איזור נאפולי, שם מרגישים את החוצפה הדרומית ללא הרבה מאמץ. סאלרנו הייתה סיום קסום לטיול הזה ואיך לא, כמו כל סיום הגיע גם זמן השופינג!

Dress- Asos

אני חושבת שבמבט לאחור, אם באמת הייתי מתכננת את הטיול בעצמי ונוסעת לבד, הייתי עושה כמה דברים בצורה שונה. אז אם אתם מתכננים לעשות טיול לאיזור הקסום הזה, הנה כמה טיפים שכדאי ליישם על מנת להמנע מטעויות קטנות שיכלו למקסם את הטיול ולהפוך אותו אפילו לטוב יותר. נקודה ראשונה שהייתי משנה היא מקום הלינה, נכון שנוח יותר להגיע משדה התעופה לעיר יחסית קרובה כדי לקבל נחיתה רכה, וזה בסדר גמור לעשות לילה בנאפולי אך לא יותר מזה, יום אחד לטיול בנאפולי הוא די והותר בעיני. אם הייתי ממקמת את המלון, הייתי מחליטה על פוזיטנו \ סורנטו, עיירות ציוריות ושקטות שגם פיזית קרובות יותר לערים השכנות ומקלות את הנסיעות. נקודה שנייה שהייתי משנה היא פחות שיטוטים בסמטאות ויותר רביצה על החוף והסתובבות בטבע, נכון זו לא הייתה לגמרי העונה, וזו הנקודה הבאה, להגיע בעונה קצת יותר חמה, אני לא אומרת בשיא הקיץ כי אז כמות התיירים מוגזמת ומזג האוויר לא מאפשר טיולים רגליים בנוחות, אך תחילת ספטמבר בהחלט יכלה להיות בחירה טובה יותר. זהו! בסך הכל נהניתי מאוד והאיזור לגמרי קסום ומיוחד, גם לאנשים שחושבים שראו את איטליה מכל כיוון! לגמרי יש הפתעות. מקווה שעזרתי לכן לתכנן את הטיול הבא שלכן!